AworldApart

Pearl Harbor.

Kategori: Allmänt

Yepp..
Kollar på den nu.
Helt sjukt att den varar i 3 timmar och 50 minuter!! :o
Men den e bra så det är skit samma!
Satt och tänkte innan.. Hur hemsk denna händelsen är.
Eller ja, alla liknande händelser oxå för den delen.
Men just att man kan se hur allt gick till och sånt.
Inte just triangeldramat mellan huvudpersonerna.
Men själva planerandet av attackerna och bombaderingen.
Grymt hur en människa kan göra så.
Blev helt tårögd när jag kollade och tänkte på det.
Att det satt japaner i dem flygplanen och köttade på med skott och sköt i väg bomber som sänkte stora fartyg,
och fartygen som drog med sig besättningen under vattnet så dem drunknade.
Sjukt.
Helt jävla sjukt!
Jag fattar inte det..
och jag har alltid varit ganska intresserad av just krig och speciellt 2:a världskriget.
Vet inte varför men jag tycker att det är ganska intessant,
speciellt efter att man har sett filmer som denna och t.ex. Anne Franks Dagbok,
läst om händelserna i skolan, besökt Auschwitz och Birkenau.
Jaa, det var väl det jag ville ha sagt, haha
jag hade lätt kunnat skriva en hel roman, flummig och konstig, men lika lång som en!
Aja, nu ska jag inte skriva mer!
HA D!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: