AworldApart

Jysk.

Kategori: Allmänt

Så då ska jag berätta lite om mina 2 första dagar på Jysk!
Började igår, gick dit så jag var där strax innan halv 10.
Först av allt fick jag min skjorta sen hjälpte jag till att ställa ut sakerna som står utanför butiken.
Därefter fick jag en liten rundtur i butiken, sen fick jag en tidning med deras produkter,
så fick jag gå runder i butiken och kolla så att priserna stämde med varandra,
det låter lätt, men det var det fan inte! haha hade ju ingen aning om vart sakerna fanns xD
Sen fick jag dammsuga i säng avdelningen och vika saker och skit.
Och sortera bland alla kuddar, sen fick jag läsa lite saker om jysk på datorn,
Testa mig själv och se om man fattade det man läst osv, gick awesome!
Sen fick jag vika täcken, fyfan!
det är inte lätt för mig som är 1.58 att vika täcken som är 180*200 cm stora! hahaha
och så var där 5 strl till och typ 50 täcken.. yeeeeeey..
Sen slutade jag!
Och idag, då kom jag till halv 10, vek färdigt täckena, sen hjälpte jag till att bära ut saker,
sen fick jag stå med i kassan och lära mig och skanna in varor och sånt, skit roligt! haha
Sen gjorde jag lite småsaker emellan åt,
eftersom det kommer en inspektör imorgon och ska kolla så butiken ser bra ut
så jag gick jag vek och plockade lite och ställde rätt saker.
Sen dammade jag en massa möblor och hyllor.
Sen fick jag sätta mig vid datorn och påbörja ett annat kapitel i lärosaken xD
Efter att jag hade läst allt ville chefen att jag skulle göra "examen",
vilket är ett test på 15 frågor och man måste ha 80% rätt, jag gick 93 (y)
med andra ord, ett fel!
Och eftersom det sen inte fanns mer att göra så jag fick gå hem lite tidigare :)
och när jag kom hem idag hade jag 2 paket väntande på mig :D
Beställde ju en massa saker förra veckan :D
I ena paketet läg där mitt och moas mobilskal, såå fint!
Och i det andra ett örhänge i plexiglas :)
Kommer upp bildern en annan dag!
Sen hade jag oxå fått en lapp om ett paket på posten,
så jag och moa klädde på oss och gick till affären för att hämta det,
men dem hade stängt! hahahaha
så ska nog ta med lappen imorgon och hämta det påvägen hem imorgon :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: